blog blog .

blog

انواع تست اکو قلب و نحوه انجام آن ها

 

 


اکوکاردیوگرافی یا اکو قلب در منزل ، یک روش تشخیصی غیرتهاجمی است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از قلب شما استفاده می کند. این تصاویر می توانند به پزشک شما در ارزیابی اندازه، شکل و عملکرد قلب شما کمک کنند.

انواع مختلفی از اکوکاردیوگرافی وجود دارد، از جمله:

اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک (TTE): این رایج ترین نوع اکوکاردیوگرافی است. برای انجام TTE، یک تکنسین مبدلی را روی سینه شما قرار می دهد. مبدل امواج صوتی را به سمت قلب شما ارسال می کند و این امواج پس از برخورد به ساختارهای مختلف قلب شما به مبدل باز می گردند. سپس مبدل این امواج صوتی را به تصاویری از قلب شما تبدیل می کند.

 
 
اکوکاردیوگرافی مری (TEE): این نوع اکوکاردیوگرافی زمانی استفاده می شود که TTE اطلاعات کافی ارائه ندهد. برای انجام TEE، یک مبدل کوچک به انتهای یک لوله نازک متصل می شود و سپس لوله از طریق دهان و مری شما به داخل مری شما هدایت می شود.مبدل امواج صوتی را به قلب شما ارسال می کند و این امواج پس از برخورد به ساختارهای مختلف قلب شما به مبدل باز می گردند. سپس مبدل این امواج صوتی را به تصاویری از قلب شما تبدیل می کند.

 
 
اکوکاردیوگرافی استرس: این نوع اکوکاردیوگرافی زمانی استفاده می شود که پزشک شما نیاز به ارزیابی عملکرد قلب شما در حین فعالیت داشته باشد. برای انجام اکوکاردیوگرافی استرس، شما روی تردمیل راه می روید یا یک دوچرخه ثابت را رکاب می زنید در حالی که تحت اکوکاردیوگرافی قرار می گیرید.

 
 
اکوکاردیوگرافی سه بعدی: این نوع اکوکاردیوگرافی از تصاویر سه بعدی قلب شما استفاده می کند. این می تواند به پزشک شما در ایجاد یک مدل دقیق تر از قلب شما کمک کند.

 
 
اکوکاردیوگرافی داپلر: این نوع اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی برای اندازه گیری جریان خون در قلب شما استفاده می کند. این می تواند به پزشک شما در تشخیص مشکلاتی مانند نارسایی دریچه قلب یا نقص دیواره قلب کمک کند.

 
 
اکوکاردیوگرافی یک روش بی خطر و بدون درد است. معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد و نیازی به آماده سازی خاصی ندارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۰:۵۷ توسط:f موضوع: نظرات (0)